Atama logotip
EN

Delovni čas - trgovski potnik

Pozdravljeni. Trenutno je zelo aktualno beleženje delovnega časa. Se mi pa zdi, da je konkretno pri delu trgovskih potnikov še vedno veliko nejasnosti. Vsaj jaz imam veliko vprašanj, na katera ne najdem odgovora. Zanima me, kakšna pravila veljajo za delovni čas trgovskih potnikov, ki delajo na terenu: - obiskujejo trgovine v lokalnem okolju in pospešujejo prodajo - vozijo se z lastnim avtomobilom (plačilo polne kilometrine) - štart je od doma in ne iz sedeža podjetja V1 - Ali je lahko pravilna interpretacija, da se delovni čas začne ko pridejo do prve stranke (trgovine) in konča ko odidejo od zadnje stranke? V2 - Ali pa se njihov delovni čas začne, ko se doma vsedejo v avto in konča, ko se parkirajo doma? Druga možnost (V2) se mi ne zdi najbolj prava, ker potem njihova odsotnost od doma traja 8ur. Nekdo, ki dela na eni lokaciji (pisarna, skladišče, trgovina,…)pa se mora še tja pripeljati in priti domov, kar se ne šteje v delovni čas (dobijo samo nadomestilo za prevoz). Zakaj….primer: Partnerja se oba vozita na delo 25km…v Ljubljani ob 7ih zjutraj to pomeni cca 45min. In ob 15 ih nazaj cca 25 min. 1 partner dela v pisarni 8 ur. Skupaj z vožnjo je od doma odsoten dobrih 9ur. Za vožnjo 50km pa je dobil 50x0,21eur=10,5eur. 2 partner je potnik in je med vožnjo od doma do prve lokacije in od zadnje lokacije do doma že oddelal dobro uro delovnega časa in v tem času za kilometrino dobil 50x0,43eur=21,5eur. In če je bil od doma odsoten isto časa kot partner 1, mu pripada še nadomestilo za naduro. Vprašanje1: Kaj pa pravi zakon? Vprašanje 2: Je možno delati po V1, če je tako napisano v internem aktu podjetja? Hvala.

Spoštovani!

Najprej je potrebno poudariti, da se pot na delovno mesto ne šteje v delovni čas.

V specifičnih primerih, kot je delo trgovskega potnika, ki vsak dan potuje, je potrebno v internih aktih oziroma v pogodbi o zaposlitvi opredeliti, kaj se šteje kot pot na delo in kaj kot službena pot oziroma opravljanje dela. Glede na določitev se povrne tudi različen strošek prevoza. 

Zakon o delovnih razmerjih ter Zakon o evidencah ne določata specifično kako ravnati v primeru, kot je opisani. Zatorej je potrebno smiselno določiti kaj se šteje kot pot na delo in kaj kot službena pot v dogovoru z delodajalcem. Primer:

1. Delavec živi v Domžalah, podjetje ima sedež v Ljubljani. Delavec ima prvo stranko v Ljubljani. Pot od Domžal do Ljubljane bi se lahko razumela kot pot na delo.

2. Delavec živi v Domžalah, prva stranka je v Mariboru. Pot od Domžal do Maribora bi se lahko razumela kot službena pot.

Kot rečeno, je potrebno smiselno določiti pravila glede upoštevanja delovnega časa. nekatere kolektivne pogodbe pa tudi določajo različne dodatke v primerih, ko delo vedno poteka na terenu.

Lep dan želim,

Tanja Šket
Atama d.o.o.

Kadrovska solaKadrovska šola

Najdite odgovore na vprašanja iz kadrovskega področja

Več informacij